JoJo... se lapsuuden ihmeellinen langan mukaan pyörivä vempain josta en ymmärtänyt hölyn pöläystä. Ja nyt sitten virallinen nimitys minulle: ikuinen jojottelija... eli liho ja laihdu ja liho ja laihdu ja liho...ja liho taas. Vuosien mittaan olen lihonut ja laihtunut satoja kiloja, jollei ihan tuhansia! Olin pyöreä mutta normaali 7-vuotiaaksi, sitten minut laitettiin laihdutuskuurille jonka jälkeen jojottelu alkoi. Kymmenvuotiaana lihoin kymmenen kiloa kesän aikana kun muutin mummulaan ja mummu paransi särkynyttä sydäntäni pullalla ja rakkaudella. Kolmetoistavuotiaana muistaakseni seurasin tätiäni painonvartijoihin ja opin syömään bajoneesikinkkua... siivu illassa... peruna pannassa.. Kiloja tuli sitten tasaiseen tahtiin, lähti niitä kyllä vuosittain poiskin. Vieläkin on jäljellä farkut jotka ostin v. 1988 ja niitä on kavennettu tuhottomasti ja muistan kun ne olivat vielä isot minulle vuonna 1990, nyt niitä ei saa nostettua polven y läpuolelle... mutta säästössä ovat vielä ullakolla... taidanpa ensi töikseni mennä heittämään ne roskiin. Jos ikinä pääsen niihin mittoihin niin varmasti ostan uudet farkut! Vuonna 2002 laihdutin 35 kiloa urheilemalla ja pidin ne pois 3 vuotta kunnes muutin oluen ja sohvaperunan luvattuun maahan, Hollantiin, missä ne tulivat takaisin ystäväkilojensa kanssa.

Siskon kanssa joskus todettiin kun minä laihduin ja hän lihoi että siinä sen näkee, maailmassa on olemassa tasapaino, kilot jakautuvat tasan kaikkien kanssa, niiden määrä on konstantti! Määrän kohteet vain vaihtelevat!

Joka vuosi melkein tulee laihdutuskärpänen kylään... olen huomannut itsessäni inhottavan nalkuttavan akan joka huomauttelen mieheni vyötärönmitasta - suurin syy siihen on kuitenkin hänen yölliset kuorsausorgiansa... mutta jos kilo menee pois niin kas vain kummallekin on tullut 5 kiloa lisää.

Yhtenä syynä kenties se suunnaton puheen määrä - sen sijaan että tekisin jotain ihan hiljaa ilman mainostamista niin miehenikään ei huomaisi että laihdutetaan... eli joskos sitä nyt sitten tekisi sen kunnon renovaation. Onnistuinhan minä lopettamaan tupakoinninkin ja armaani seurasi esimerkkiäni pari kuukautta myöhemmin... jospa kilojeni kariseminen saisi häneenkin liikettä.

Eli projektina on sitten

1. löytää se oikea minulle sopiva ruokailutapojen muutos

2. löytää se oikea minulle sopiva liikuntamuoto

3. keksiä suulle muutakin tekemistä kuin mussutus

4. lopettaa painonpudotuksesta jankuttaminen

5. noteerata kaikki ylös... corrective critisism included...

Vinkkejä otetaan matkan varrella vastaan!