Perjantai - ihanaa!!!!

Auringonpaistetta - ihanaa!!!!

Neuvoin aamulla kolleegaani toiselta osastolta miten käsitellä erästä erittäin hyvää työntekijää jonka tunteita on loukattu - ikävä kyllä tilanne on pahentunut päivän aikana ja tämä työntekijä on nyt itkemässä henkilökuntajohtajan tykönä (huone on takanani joten kuulen kaiken.) Olen täysin työntekijän puolella, ymmärtäen kolleegankin ongelmat, mutta pomona oleminen ei ole vain käskemistä!!!!! Kyseessä on yksinhuoltajaäiti joka on aina ajoissa, jolla on mahtava tieto ja taito osastonsa tuotteista ja niiden vioista, toimii laadunvalvojana ja pyörittää kymmentä eri hattua päässään jos on tarvetta - ja jonka tiedon ja taidon takia bisnes siirrettiin takaisin meille tänne Amsterdamiin. Joskus ottaa pattiin toisten pätemisenhalu - minä olen pomo ja sinähän teet niinkuin minä sanon! Ei onnistu! Itsekin puhuin oman pomoni kanssa eilen ja kerroin tehneeni valituksen. Hän kuunteli minua ja myönsi että minä olen oikeassa ja valitus oli oikeutettu ja että hän parantaa tapansa. Ei ole oikein pitää minua itsestäänselvänä kun kaikki menee hyvin - ja meillähän menee kun minä olen asettanut riman korkealle!

Ja työelämässä nyt ikävä kyllä pitää välillä ottaa huomioon että naisille ei aina puhuta niinkuin miehille, miehille ei aina puhuta kuin kamuille ja homopomoilla on omat ongelmansa vaikka ollaankin Amsterdamissa... minkä joku ehkä hyväksyisi miehiseltä pomolta ei välttämättä mene jakeluun ûbermacho-homolta...

Ja jos pomo tarvitsee apua, hän sitä pyytäköön, siis apua muuttamaan asioita, sitä ei saa vaatia ja määräillä ja olla olevinaan kuin ei tietäisi mistään mitä aiemmin on tapahtunut osastolla... Minä taidan olla menossa parempaan päin kun jaksan kiinnostua tällaisistakin asioista... no kuten sanoin, aurinko paistaa!

Tälle viikonlopulle on luvassa pyykkäystä - keittiön kaapit on täytetty ja nyt pitää banskulaatikot taas kärrätä varastoon. Ja huomenna sauna - ajattelin katsoa että jos jättäisin iltatabletin pois niin ehkä saisin juoda saunaoluet?!? Ericillä on iltavuoro tänään, joten saan illan pyykätä ihan rauhassa - tai vetää nokosia sohvalla...

Hyvää viikonloppua!